25 juni 2012

‘Bezoekers markt maken zich zorgen’

Bezoekers van de zaterdagmarkt in Stadskanaal maken zich zorgen over de toekomst. Tot die conclusie komt Tweede-Kamerlid Ahmed Marcouch van de Partij van de Arbeid. Hij deelde afgelopen zaterdagmiddag rode rozen uit aan de bezoekers en ging met hen in gesprek.

Marcouch werd opvallend vaak staande gehouden door mensen die hun ei aan het Kamerlid kwijt wilden. ,,Wat ik veel heb gehoord is dat mensen zich zorgen maken over hun banen en over het feit dat het leven duurder wordt. Daarnaast werd ik enkele keren aangesproken over de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding voor het woon-werkverkeer, zoals de Kunduz-coalitie wil.’’ De PvdA wil juist extra investeren in de werkgelegenheid en is tegen de verhoging van de btw naar 21 procent en ook tegen de forensentaks.

De marktactie van afgelopen zaterdag was de voorzichtige aftrap voor de campagne die de PvdA-Stadskanaal gaat houden voor de Kamerverkiezingen op 12 september. Tegelijk vraagt de PvdA-afdeling Stadskanaal marktbezoekers naar de sterke en zwakke punten van hun woonomgeving. Bij de kraam kan ook bij de volgende marktacties een vragenformulier worden ingevuld. Overigens kunnen hieraan ook mensen buiten de gemeente Stadskanaal meedoen. De PvdA-Stadskanaal zal deze formulieren doorspelen naar de betreffende afdelingen. De PvdA-fractie gaat aan de slag met de uitkomsten van dit onderzoek. Afgelopen zaterdag namen boven verwachting veel mensen deel aan het onderzoek.