Door Francis Boen op 21 februari 2014

font-size:10.0pt;
font-family:”Batang”,”serif”;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;}

IMG_1688Op woensdag 19 maart zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. We worden op die dag uitgenodigd onze stem uit te brengen voor de vorming van een nieuwe gemeenteraad. De afgelopen (bijna) vier jaar ben ik lid geweest van onze gemeenteraad. Terugkijkend op die periode moet ik vaststellen dat er veel belangrijke en ingrijpende besluiten zijn genomen door de raad. Er moest veel bezuinigd worden en het was zaak om ondanks die bezuinigingen onze voorzieningen op peil te houden. In onze verantwoordingsadvertentie hebben wij aangegeven welke rol wij daarin als fractie hebben gehad.

Voor een individueel raadslid is het van wezenlijk belang om in contact te blijven met de inwoners van je gemeente. Je spreekt met wijkraden, zorginstellingen, ondernemers, schoolbesturen, sportverenigingen en, niet in de laatste plaats, met  individuele burgers; je luistert en bent tevens gesprekspartner. Deze gesprekken geven je een kader van waaruit je de besluiten neemt. Inhoud geven aan het mandaat van je kiezers staat bovenaan. Dat betekent ook: verantwoordelijkheid nemen voor het bestuur van je gemeente. Daarbij hoort het ontwikkelen van een visie op de toekomst van onze gemeente, onder andere op basis van de vraag hoe wij de taken die ons worden toebedeeld op een fatsoenlijke manier gaan uitvoeren.

Op 19 maart hebt u de gelegenheid om u uit te spreken en uw stem te laten horen, wat een groot goed is in ons land. Laat uw stem niet verloren gaan, er is genoeg te kiezen. Ik wens u veel succes bij het maken van uw keuze.

Francis Boen

Francis Boen (1953) woont in de wijk Waterland, Stadskanaal.   Wie is Francis Boen? Sinds 1986 woont en werkt Francis in Stadskanaal. In februari van dat jaar begon hij als docent scheikunde aan de toenmalige Openbare Scholengemeenschap (OSG) aan de Engelandlaan in Stadskanaal, nu onderdeel van het Noorderpoort. Na een periode van bijna twintig jaar als lid van

Meer over Francis Boen