Door Monique Kroom op 25 juni 2013

Eenmalige korting afvalstoffenheffing

Tijdens de raadsvergadering van 24 juni is besloten de inwoners van Stadskanaal tien euro per huishouden terug te geven uit een reservepot van 8 ton. Een aardig gebaar. De fractie van de PvdA wil een stapje verder gaan als het gaat om afval en vraagt het college te onderzoeken of het inzamelen van het kunststofafval niet nog beter kan.

Vierwekelijks wordt in onze gemeente kunststof ingezameld. Maar niet iedereen in onze gemeente heeft de mogelijkheid dit afval zo lang te bewaren. Er moet plek voor zijn en in de zomermaanden kan het afval snel gaan stinken. De kans bestaat dat het kunststofafval eerder in de grijsbak of ondergrondse container beland.

Na enige discussie in de raad belooft wethouder Bessembinders in het najaar met een reactie te komen. We zijn blij met deze handreiking. Het is van belang dat elke inwoner gemotiveerd is afval zoveel mogelijk te scheiden. Goed voor de kas van de gemeente en de inwoner zelf en goed voor het milieu.