Door Grietje Schipper op 20 december 2014

Kerstgedachte

De instelling het beste te doen voor de mensen zoals voorgehouden tijdens kersttijd.
Heel veel mensen hebben tijdens deze periode bovenstaande gedachte om lief, aardig en goed te zijn voor iedereen. We worden week van binnen, blijven lekker thuis bij kaarsjes en zwijmelende kerstfilms zoals Sissy en The sound of music .
Natuurlijk is dit niet realistisch en ziet de wereld er in januari ineens heel anders uit.
Ineen moet alles wat met de kerst te maken heeft er weer uit; de boom, kaarsjes en spuitsneeuw van de ramen, alles weer zoals het was.
Buiten zal het nog grauw zijn en iedereen zegt was het maar eerst maart.
Voor heel veel mensen zou 2015 anders zijn, veel vragen en onzekerheden en misschien wel een gevallen kabinet? Maar een troost: het wordt altijd weer december en dan gaan we weer hetzelfde doen als wat we dit jaar hebben gedaan.
En ik vind dat het mag, je mag genieten van deze maand en hopen dat iedereen gelukkig is. Je mag best een poosje niet nuchter zijn of cynisch.
Deze gedachten wil ik graag met iedereen delen en een ieder een prettig kerst en oud en nieuw wensen en graag tot volgend jaar,

Grietje Schipper

Grietje Schipper woont in Stadskanaal Wie is Grietje Schipper? Grietje is van huis uit een Drentse en geboren in de toen nog bestaande gemeente Borger en heeft gewoond in Nieuw Buinen en Gasselternijveen. Inmiddels woont ze hier al jaren dus geen onbekende meer voor Stadskanaal. Ze maakt op dit moment deel uit van de gemeenteraad

Meer over Grietje Schipper