3 september 2012

PvdA-prominenten op de markt in Stadskanaal

“Ik krijg zo veel energie van de contacten met mensen, dat campagne voeren mij totaal geen moeite kost. De mensen moeten ook overtuigd worden van het feit dat het kiezen voor de PvdA een keuze voor de toekomst is. Mocht Nederland weer een rechts kabinet krijgen, dan breken ze Nederland nog verder af.” Dat zei Jetta Klijnsma, tweede op de lijst van de PvdA voor de komende verkiezingen, afgelopen zaterdag op de markt in Stadskanaal.

Samen met Europarlementariër Thijs Berman kwam ze de afdeling-Stadskanaal van de PvdA enkele uren versterken. Beiden gingen in gesprek met de marktbezoekers en deelden rozen uit.
Zowel Klijnsma als Berman is er trots op dat de PvdA op dit moment probeert met een duidelijk verhaal een eerlijk beeld te scheppen van de situatie in Nederland en de wereld. “We kunnen wel mooie beloften doen, maar als deze niet realiseerbaar zijn, sta je in je hemd. Iedereen zou het liefst de crisis per direct oplossen, maar dat gaat niet lukken. Dus moet je de mensen duidelijk maken wat er wel en niet kan. Ook zullen we moeten hervormen en moeten zorgen dat de lasten eerlijk verdeeld worden. Dus de sterkeren in de samenleving moeten ook meer bijdragen om het voor de armeren leefbaar te houden”, aldus Klijnsma. “We hopen ook dat we mee kunnen regeren, maar wel met de juiste partners, zodat we Nederland weer socialer kunnen maken. Mocht dat lukken dan is dat natuurlijk een ultieme beloning.”

Klijnsma zei verder onder de indruk te zijn van het enorme enthousiasme van alle partijvrijwilligers. “Alles is keurig voor elkaar, de rozen staan klaar en we worden met open armen ontvangen. Je merkt dat het enorm leeft onder de PvdA-aanhang. Na de successen van Diederik Samsom in de debatten is de motivatie nog meer toegenomen. Ook spreken de mensen je aan en vragen ze of het nog mogelijk is om de grootste partij te worden. Dit zal lastig worden, maar we gaan er alles aan doen. Er is nog een aantal dagen te gaan en deze gaan we volledig benutten om onze standpunten over het voetlicht te brengen.”

Waar ben je naar op zoek?