De PvdA stelt haar kandidaten voor

2 februari 2018

Woensdag 21 maart zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen in onze gemeente. Uiteraard doet de Partij van de Arbeid ook weer mee. In de aanloop naar de verkiezingen stellen we elke week een kandidaat uit de top van onze lijst aan u voor. Deze keer is de beurt aan Henk de Groot, hij staat op plek 6.

Wie is Henk de Groot?

Henk de Groot (1964) is geboren in Stadskanaal. Hij heeft een schildersopleiding afgerond, daarna is Henk aan het werk gegaan als allround schoonmaker.

Door lichamelijke beperkingen is Henk in de WAO terecht gekomen, dit weerhoudt hem er niet van om actief te zijn. Henk was al jaren geïnteresseerd in de politiek, maar niet actief. In het voorjaar van 2017 heeft hij de cursus Politiek Actief gevolgd en deze met een certificaat afgesloten. Tijdens deze cursus is hij lid geworden van de PvdA.

Waar staat Henk voor?

Hij staat voor gelijke rechten en gelijke plichten en voor een goede zorg voor ouderen en zieken.

Henk staat voor gelijke kansen, de juiste mens op de juiste plek ongeacht geslacht, geaardheid, handicap of afkomst.

Ook is hij groot voorvechter van toegankelijkheid. Begrijpelijke taal is volgens Henk belangrijk, zo komen de burgers, de overheid en de politiek weer dichter bij elkaar te staan. Ook de toegankelijkheid voor lichamelijk en visueel gehandicapten is voor Henk een speerpunt, als ervaringsdeskundige (rolstoelgebruiker) weet hij waar voor mensen met een lichamelijke beperking de spreekwoordelijke schoen knelt.

Wat zijn de interesses van Henk?

Op politiek vlak liggen Henk zijn interesses bij het sociaal domein (met name de WMO), maar ook veiligheid en het milieu draagt hij een warm hart toe.

Buiten de politiek om vindt hij het fijn veel buiten te zijn en te tuinieren, ook grote afstanden rollen door onze mooie gemeente doet hem een plezier.