Door Monique Kroom op 4 maart 2015

Raad wordt rondgeleid in Noorderpoort

Op 14 december 2013 bracht de gemeenteraad een bezoek aan de ruwbouw van het Noorderpoortgebouw aan de Sportparklaan in Stadskanaal. Nu, ruim een jaar later staat de raad weer op de stoep. Nu op uitnodiging van Ineke Mulder en Marcel Leegte, schooldirecteuren van het Noorderpoort beroepsonderwijs. Op 21 november 2014 was de officiële opening, maar was men vergeten ook de raad daarvoor uit te nodigen. Op 18 februari 2015 wordt dat op een prettige manier goedgemaakt. Wij zien het gebouw nu in gebruik. De keukens, het leslokaal voor automonteurs en we lopen langs de lokalen waar zorgonderwijs wordt gegeven. Marcel Leegte vertelt ons enthousiast hoe het nieuwe schoolgebouw bevalt. Natuurlijk zijn er hier en daar zaken die wel anders hadden gemoeten of gekund, maar gelukkig is iedereen zo flexibel daar weer een oplossing voor te weten. Een transparant ogend schoolgebouw, waar je collega-studenten makkelijk kunnen ontmoeten. Het trappenhuis met hangplekken is daarvoor uitermate geschikt. De omliggende sportvelden en integratie van de faciliteiten hiervan zijn eigentijds ingevuld. Tijdens de inleidende woorden van Leegte, wijst hij ons op de goede samenwerking met de gemeente en is blij dat ook de raad haar steentje heeft bijgedragen en mogelijk heeft gemaakt ISV-subsidie voor dit project binnen te halen. Wij zijn verheugd dat wij zo’n mooie school in onze gemeente hebben gekregen. Een feest om daar les te krijgen.

Waar ben je naar op zoek?