Door Egbert Hofstra op 18 september 2013

Column: ‘Verbeteringen infrastructuur voor veiligheid en economie‘

Inmiddels zijn de verbeteringen aan de N366 voltooid. Eerder waren al de kruisingen met de Van Boekerenweg en de Nautilusweg ongelijkvloers gemaakt. Nu zijn ook de kruisingen met de Exloërweg en de Kruisstraat in Musselkanaal ongelijkvloers gemaakt.

De gemeente Stadskanaal heeft een bijdrage geleverd aan de realisaties hiervan. Onze fractie heeft hier van harte mee ingestemd.

Door de aanpassingen aan de N366 wordt de weg namelijk veiliger en verbetert de doorstroming. Zo wordt onze gemeente beter bereikbaar. Dit is belangrijk want een goede infrastructuur is de basis voor een goede economie.

In de nabije toekomst staan er nog meer verbeteringen aan de infrastructuur in onze omgeving op stapel. Zo wordt de N33 tussen Assen en Zuidbroek op dit moment verdubbeld. Op deze manier hoeft u straks niet langer achter bijvoorbeeld vrachtwagens te rijden en kunt u deze makkelijker inhalen. Hierdoor verbetert de verbinding van onze gemeente met Groningen en de Eemshaven.

Ook aan de N366 wordt nog verder gewerkt. Ook deze weg wordt tussen Veendam en Pekela verdubbeld en tussen Musselkanaal en Ter Apel worden de kruisingen ongelijkvloers gemaakt.

Behalve de verbeterde bereikbaarheid over de weg is het ook de bedoeling dat er een spoorverbinding komt voor passagiers van Stadskanaal naar Groningen. Hiermee gaat een langgekoesterde wens in vervulling. We maken ons er sterk voor dat de verbinding in de toekomst ook naar Emmen wordt doorgetrokken. Dan wordt het ook makkelijker om naar Zwolle en de rest van Nederland te reizen met de trein.

Egbert Hofstra

Egbert Hofstra (1982) woont in Stadskanaal Wie is Egbert Hofstra? Egbert Hofstra is opgegroeid in Musselkanaal. Sinds 1990 woont hij in Stadskanaal. Hij heeft het VWO gevolgd aan het Ubbo Emmius. Daarna heeft hij technische planologie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Deze studie houdt zich bezig met de ruimtelijke ordening. Denk hierbij aan dingen als

Meer over Egbert Hofstra

Waar ben je naar op zoek?