Ga stemmen!

15 maart 2021

Deze week zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Het is uw recht om te stemmen, maak er gebruik van!

Er valt heel wat te kiezen, nog nooit hebben zoveel partijen meegedaan.

De verkiezingen worden natuurlijk behoorlijk overschaduwd door de coronacrisis. Toch is het goed verder te kijken. Naar de economie na corona bijvoorbeeld. Hebben we geleerd van de vorige crisis, of wordt er weer kapotbezuinigd? Het voorstel van het CDA om de duur van de WW te halveren, doet me vrezen voor het laatste. Een idioot voorstel in deze tijd. Haal de C maar weg.

Nee, het is tijd voor een grondige renovatie van de economie. Het wordt tijd dat de grote multinationals eerlijk belasting betalen. De PvdA wil een ‘Prins Bernhard’-belasting voor huisjesmelkers. Er moeten sowieso meer betaalbare woningen bijkomen. Te lang heeft de markt gefaald. Het minimumloon moet omhoog naar minstens €14,- Het moet een salaris zijn waar je ook echt van kunt leven. We zijn de zorg veel verschuldigd, vooral in deze tijd. Bezuinigen hierop is dus uit den boze.

De coronacrisis laat ons zien wat echt belangrijk is. Het moet daarom eerlijker, het moet fatsoenlijker. Stem dus PvdA deze week!

Egbert Hofstra, fractievoorzitter PvdA Stadskanaal