Lijstopvolger

Michiel van Leening

Over Michiel van Leening

Over Michiel van Leening (1969)

Michiel komt uit het westen. Hij is voor zijn studie Informatie, Documentatie en Management naar Groningen verhuisd en vanaf toen eigenlijk meteen gevallen voor de charmes van het noorden maar ook voor zijn grote liefde. Hij werkt nu al bijna 6 jaar in Stadskanaal bij ScreenCom / PuurIdee en woont er al ruim 10 jaar.

Nu al ruim 30 jaar in het noorden en hij spreekt nog steeds geen Grunnegs. Maar pas op, hij verstaat je wel.

Als import heb je altijd een ander beeld van de plek waar je woont maar dat maakt je niet minder betrokken. Hij is dan ook na dat hij in Stadskanaal is komen wonen meteen het verenigingsleven in gegaan. Het scheelde een stuk dat hij hier al familie had.

Politiek gezien is Michiel een realist. Hij weet dat je zonder compromis niets gedaan kan krijgen, maar tegelijk zal hij zijn principes niet te grabbel gooien. Ga je daar tegen in, dan hoor je het vroeg of laat.

Wat zijn die principes dan?

Een eerlijke verdeling. Ja, het klinkt afgezaagd, maar het heeft meerdere kenmerken in zich waar hij zich hard voor maakt.

Eerlijk delen, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, maar ook zeker eerlijk zijn. Punt.

Zonder eerlijkheid en het durven uitspreken en nemen van je verantwoordelijkheid is de politiek gedoemd te falen.

Welke doelen stelt Michiel zich?

Natuurlijk weet hij ook dat de PvdA niet vooraan staat bij de coalitiebesprekingen. Historisch zien we dat andere partijen in Stadskanaal groter zijn.

Maar dat neemt niet weg dat Michiel zich volledig zal inzetten mocht hem worden gevraagd deel te nemen aan een college.

Aannemelijker is het dat de PvdA weer in de oppositiebanken terecht zal komen. Daar zal hij de wethouders waar nodig het vuur aan de schenen leggen en hun telkens weer wijzen op hun verantwoordelijkheid om voor ALLE mensen uit Stadskanaal een beter, rechtvaardiger en eerlijker bestaan te realiseren.

Dat is wat hij zelf ook zou doen.

Michiel is kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 en staat op plek 4.