We mogen weer stemmen

Door Grietje Schipper op 7 februari 2022

We mogen weer naar de stembus op 16 maart. Ook is het mogelijk om twee dagen ervoor je stem uit te brengen: Dit om te voorkomen dat het te druk gaat worden.

Het zou mooi zijn als veel mensen hiervan gebruik gaan maken, een goede opkomst is natuurlijk het belangrijkste.

We horen vaak dat mensen thuis blijven omdat er toch niet geluisterd wordt, maar ik betwijfel dit ten zeerste.

Zelf ben ik deze verkiezingen lijsttrekker van de PvdA en ik zie mezelf als een persoon die altijd probeert om te luisteren en aandacht te geven: Aandacht te geven aan mensen in onze gemeente die dit vragen of soms door zelf vragen te stellen, gewoon simpelweg gezegd open te staan en te luisteren.

Als PvdA vinden wij het van groot belang om de term sociaal uit te dragen. Dit doen we door bij alle beslissingen die we nemen ons af te vragen: Wat betekent dit voor mensen dit geen of heel weinig geld hebben, waarvan wij vinden dat deze zeker mee moeten kunnen doen of ergens gebruik van moeten kunnen maken?

Denk daarbij bijvoorbeeld aan wonen.

Wij vinden dat er te weinig moeite is gedaan om te zorgen dat iedereen een betaalbare woning kan krijgen of tenminste niet jarenlang op een wachtlijst hoeft te staan.

Ook vechten we al jaren voor onze drie zwembaden: Deze moeten open blijven voor al die mensen die iedere jaar weer genieten van deze baden, met name die kinderen die niet in staat zijn om op vakanties te gaan naar het buitenland.

We zetten ons al jaren in om iets tegen stankoverlast in Stadskanaal-Noord te doen door de biovergister aan de Van Boekerenweg. Wij zijn van mening dat dit absoluut niet langer kan.

Ik heb een paar voorbeelden gegeven waar we mee bezig zijn geweest, maar het belangrijkste is onze inzet voor de minima.

Grietje Schipper

Grietje Schipper woont in Stadskanaal Wie is Grietje Schipper? Grietje is van huis uit een Drentse en geboren in de toen nog bestaande gemeente Borger en heeft gewoond in Nieuw Buinen en Gasselternijveen. Inmiddels woont ze hier al jaren dus geen onbekende meer voor Stadskanaal. Ze maakt op dit moment deel uit van de gemeenteraad

Meer over Grietje Schipper