Column: ‘Alles gebeurt gewoon en de gemeente draait door’

Door Grietje Schipper op 20 september 2018

De politiek is weer begonnen, na een periode van zes weken reces.

Over het weer valt niets te klagen, het waren warme lange dagen.

Als je dan terugkijkt, gebeurt er toch wel veel in een paar weken tijd.

Wat het eerst bij mij opkomt, is het sluiten van de kraam- en kinderafdeling van ons Refaja.

Een triest gebeuren. Waar alle partijen voor hebben geknokt om dit te voorkomen, maar wat helaas niet is gelukt. Nu maar hopen dat dit niet het begin van het einde is.

Ook de Westerschool is definitief gesloten. Heel jammer en we zullen er voor knokken dat er niet nog meer openbare scholen gaan verdwijnen in onze gemeente.

AZC is definitief weg uit Musselkanaal. Meer dan twintig jaar was het AZC een begrip en hoorde het bij de gemeenschap.

En bovenstaande gebeurde allemaal in een zeer korte periode. Vervelende zaken voor onze gemeente.

Nu is het natuurlijk niet allemaal negatief geweest.

Doordat het zo’n mooie zomer was, hebben alle drie de buitenbaden veel bezoekers gehad. Terrasjes waren gezellig en bootjes waren er ook voldoende, een fijn gezicht.

De gemeente heeft een nieuwe burgemeester, Froukje de Jonge. Uiteraard verheugt onze fractie zich op een fijne samenwerking.

We gaan deze periode als fractie weer een traject doen. Afgelopen raadsperiode hebben we mensen in de zorg gevolgd, nu is het plan om dieper in te gaan op het volgen van mensen die werken met behoud van uitkering in het kader van de participatiewet.

We weten dat er diverse projecten bezig zijn om via opleiding en werkervaring mensen te helpen om een reguliere baan te krijgen. In het verleden zijn er verschillende pogingen geweest en we weten allemaal dat dit vaak niet het gewenste effect heeft gehad en dan druk ik me nog netjes uit.

We hopen dat het deze keer een succes gaat worden.

Als oppositiefractie maken we niet het beleid, maar we hebben als doelstelling om het beleid en de uitvoering hiervan goed te volgen en positief mee te denken en kritisch te zijn als dit nodig is.

We proberen altijd een luisterend oor te hebben en te helpen met vragen en altijd een eerlijk antwoord te geven.

Grietje Schipper

Grietje Schipper woont in Stadskanaal Wie is Grietje Schipper? Grietje is van huis uit een Drentse en geboren in de toen nog bestaande gemeente Borger en heeft gewoond in Nieuw Buinen en Gasselternijveen. Inmiddels woont ze hier al jaren dus geen onbekende meer voor Stadskanaal. Ze maakt op dit moment deel uit van de gemeenteraad

Meer over Grietje Schipper

Waar ben je naar op zoek?