Door Grietje Schipper op 15 juni 2022

Veranderingen

Op dit moment verandert alles, wereldwijd en heel dicht bij. Wereldwijd is het heftig wat er allemaal gebeurd. De oorlog in Oekraïne is nog in alle hevigheid bezig en dat komt ook in ons land behoorlijk binnen. In Amerika worden de meningen tussen de verschillende partijen steeds maar groter en neemt het geweld toe. En helaas zijn er nog veel meer landen op te noemen waar de onrust toe neemt. Ook in ons land ontstaat er de laatste tijd veel onrust. Er zijn zorgen over hoe het verder moet met de stijgende prijzen. Boodschappen en energie zijn voor veel mensen al niet meer betaalbaar. Nu krijgen zij in onze gemeente een tegemoetkoming van 2x 400 euro, maar de winter komt straks en dan? Wat gaat er dan gebeuren? Worden hier de verschillen dan ook steeds maar groter of gaan we gewoon geen gas meer gebruiken en doen we een dikke jas aan? Cijfers van mensen die onder de armoedegrens leven lopen op, terwijl de rijken steeds rijker zijn geworden de laatste jaren. Dat dit mogelijk kan zijn, is toch niet uit te leggen en ik denk dat dit het eerste is wat er zou moeten veranderen. We moeten toch niet willen dat in onze land de percentages nog hoger oplopen en in Stadskanaal nog meer mensen in de problemen komen doordat ze te weinig geld hebben om rond te komen. Ook in de politiek zijn er behoorlijk wat veranderingen. Hier in onze gemeente zijn de coalitievorming nog vol bezig en hopelijk is er binnenkort een akkoord tussen de vier beoogde partijen, CU, LokaalBetrokken, PvdA en de VVD. Mijn eigen partij, heeft gisteren gestemd over een verdere samenwerking met GroenLinks, Een voornemen voor linkse samenwerking speelt al langer, met de gezamenlijke fractie in de Eerste Kamer wordt nu een stap gezet, maar van een fusie is voorlopig nog geen sprake. Ook dit is een grote verandering. Dat er veel dingen veranderen is door de tijd heen normaal, maar het is aan de politiek om iedereen mee te nemen en niet mensen te laten vallen doordat er geen uitzicht is op een redelijk bestaan. Ons streven is in iedergeval, iedereen telt mee en vooral iedereen doet mee.

Grietje Schipper

Grietje Schipper woont in Stadskanaal Wie is Grietje Schipper? Grietje is van huis uit een Drentse en geboren in de toen nog bestaande gemeente Borger en heeft gewoond in Nieuw Buinen en Gasselternijveen. Inmiddels woont ze hier al jaren dus geen onbekende meer voor Stadskanaal. Ze maakt op dit moment deel uit van de gemeenteraad

Meer over Grietje Schipper